Oferta Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NR 1 KRAKÓW, UL. CHMIELOWSKIEGO 1 tel./fax: 12 430-50-52 |
e-mail: ppp1.krakow@interia.pl |
Dyrektor Poradni – mgr Jolanta Skóra
Z-ca Dyrektora – mgr Małgorzata Ostrowska-Krępa
PUBLICZNA PLACÓWKA OŚWIATOWA – BEZPŁATNA Oferujemy profesjonalną pomoc psychologów, pedagogów, logopedów i terapeutów Zapraszamy dzieci, młodzież, rodziców i nauczycieli z przedszkoli, szkół i placówek śródmiejskich od poniedziałku do piątku w godz.: 8 – 19 |
PORADNIA PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NR 1 W KRAKOWIE |
Nasza Poradnia obejmuje opieką dzieci i młodzież z przedszkoli i szkół śródmiejskich. Opieka poradni jest bezpłatna, zgłoszenia są dobrowolne, nie wymagają skierowania. Badania, terapia oraz wszelkie działania poradni odbywają się wyłącznie za zgodą rodziców/opiekunów prawnych z pełnym zachowaniem poufności danych osobowych. Celem poradni jest udzielanie dzieciom i młodzieży, rodzicom, opiekunom, nauczycielom i wychowawcom pomocy psychologicznej, pedagogicznej, terapeutycznej, wspomaganie rozwoju i efektywności uczenia się dzieci i młodzieży, pomoc uczniom w wyborze kierunku kształcenia i zawodu, orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego i nauczania indywidualnego. W Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej Nr 1 są zatrudnieni psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, logopedzi, psychiatra, którzy realizują zadania w zakresie pomocy pośredniej |
POSTĘPOWANIE ORZEKAJĄCE w PORADNI
§ Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie, w tym orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim. § Orzeczenia o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz nauczania indywidualnego dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do placówki. § Opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole. |
OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ NR 1 |
SZEROKO POJĘTE POSTĘPOWANIE DIAGNOSTYCZNE
§ Diagnoza psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna dzieci i młodzieży do ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej. § Przesiewowe badania sondażowe klas pierwszych, których celem jest jak najwcześniejsze podjęcie działań niwelujących możliwość wystąpienia trudności szkolnych u dzieci. § Kierowanie do odpowiednich form terapii na terenie poradni i innych placówek pomocowych. § Współpraca z placówkami. |
TERAPIA PSYCHOLOGICZNA
§ Psychoterapia indywidualna dla młodzieży szkól gimnazjalnych i średnich § Psychoterapia rodzinna § Psychoterapia grupowa dla młodzieży § Grupa rozwoju osobistego dla uczniów szkół podstawowych kl. V-VII § Interwencje kryzysowe w klasach (szkoły podstawowe, gimnazja) § Mediacje rodzinne § „ Mediacje rówieśnicze” – warsztaty dla gimnazjów i liceów § Interwencja kryzysowa – szkoły ponadgimnazjalne § „ Radzenie sobie ze stresem” – dla szkół ponadgimnazjalnych § Samokontrola emocjonalna i radzenie sobie ze stresem egzaminacyjnym dla uczniów szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych § Zajęcia relaksacyjne i rozwijające empatię w grupach 2,3 osobowych – klasy I – V |
OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ NR 1 |
DZIECKO PRZEDSZKOLNE
§ Diagnoza psychologiczna § Indywidualne i grupowe zajęcia psychostymulujące rozwój dziecka w wieku przedszkolnym § Grupowe zajęcia stymulujące rozwój społeczno-emocjonalny 5,6,7-latków § Grupowe zajęcia motoryczna dla dzieci w wieku przedszkolnym (5,6-latków) z trudnościami w rozwoju grafomotorycznym § Grupowe zajęcia rozwijające teorię umysłu i kompetencje komunikacyjne § Warsztaty dla rodziców na terenie przedszkola „Praktyczne sposoby wspierania rozwoju twojego dziecka” § Wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym – warsztaty dla rodziców |
TERAPIA PEDAGOGICZNA |
|
TERAPIA LOGOPEDYCZNA I NEUROLOGOPEDYCZNA |
|
§ Terapia pedagogiczna dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu – zajęcia indywidualne § Terapia pedagogiczna dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki – zajęcia indywidualne § Zajęcia dla dzieci z klas I-ych rozwijające kompetencje matematyczne |
|
§ Terapia zaburzeń mowy § Konsultacje logopedyczne § Przesiewowe badania sondażowe logopedyczne dla 5 i 6 latków w szkołach i przedszkolach § Przesiewowe badanie słuchu § Program stymulacji kompetencji językowych dla dzieci obcojęzycznych – „1000 pierwszych słów” § Terapia neurologopedyczna dla dzieci z obciążonym wywiadem neurologicznym |
SOCJOTERAPIA
§ Grupy socjoterapeutyczne dla uczniów szkoły podstawowej § Grupa socjoterapeutyczna dla gimnazjalistów § Warsztaty edukacyjne dla uczniów gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych i szkół ponadpodstawowych. Tematyka: integracja, stres, relaksacja, „Tolerancja – tak, stereotypom –nie” § Trening kształtowania umiejętności społecznych, rozwijania inteligencji emocjonalnej z elementami socjoterapii § Program rozwijający umiejętności komunikacji i współpracy w grupie rówieśniczej - zajęcia grupowe dla dzieci klas I - III szkoły podstawowej § Zajęcia grupowe dla dzieci klas IV i V szkoły podstawowej, rozwijające umiejętności empatii, współpracy i radzenia sobie w sytuacjach trudnych |
ORIENTACJA ZAWODOWA
Doradztwo zawodowe – szkoły gimnazjalne § konsultacje i badania dla uczniów gimnazjów w kierunku wyboru szkoły ponadgimnazjalnej – zajęcia indywidualne § „Pierwszy krok w kierunku kariery zawodowej” – zajęcia grupowe dla uczniów trzeciej klasy gimnazjum Orientacja zawodowa – szkoły ponadgimnazjalne § Indywidualne badania psychologiczne pod kątem predyspozycji i zainteresowań zawodowych § zajęcia diagnostyczno-warsztatowe (grupowe) dotyczące predyspozycji zawodowych - dla uczniów klas przedmaturalnych liceów ogólnokształcących |
BIOFEEDBACK |
|
KONSULTACJE PSYCHIATRYCZNE |
|
Zajęcia indywidualne dla dzieci z trudnościami w koncentracji uwagi, z nadpobudliwością, osłabioną zdolnością zapamiętywania oraz z grupy uczniów dyslektycznych |
|
Dyżury lekarza psychiatry w każdy poniedziałek od 17 do 19 |
|
WARSZTATY, ZAJĘCIA DLA NAUCZYCIELI, RODZICÓW |
|
|
§ Szkoła Dla Rodziców § „Wchodzenie w dorosłość” - wykłady dla rodziców uczniów szkół ponadgimnazjalnych § Wykłady/warsztaty doskonalące umiejętności pracy z uczniem/rodzicem (głównie pod kątem pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) § Pomoc w budowaniu strategii pracy z uczniem / monitoring zachowania na terenie szkoły – warsztaty dla rodziców, nauczycieli dzieci objętych terapią § „Pytania do logopedy” – pogadanki dla nauczycieli § Program wspierania rozwoju mowy dla dzieci wymagających terapii logopedycznej – zajęcia dla nauczycieli lub zespołów wychowawczych (IPET) § Warsztaty dla rodziców w wieku przedszkolnym „Praktyczne sposoby wspierania rozwoju twojego dziecka – zabawa i nauka, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i społecznych, praca z dzieckiem z trudnościami emocjonalnymi itp.” |
Aktualizowana na bieżąco oferta pracy poradni znajduje się na stronie internetowej placówki